The world is a book, those who do not travel read - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu The world is a book, those who do not travel read - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu

The world is a book, those who do not travel read

Door: Tom Kollée

Blijf op de hoogte en volg Tom

25 Augustus 2014 | Zuid-Korea, Seoel

The world is a book, those who do not travel read only one page.
Dit stond er op de voorkant van Lonneke’s kado. Een heel mooi boekje waar ik heel blij mee ben en waar ik de komende tijd met veel plezier in zal gaan lezen.

Ik ben nu 8 uur in Seoul en het is op dit moment een grote rush. Het is, nu ik dit typ, 00:50 lokale tijd. De afgelopen 24 uur waren absoluut niet de makkelijkste die ik heb mee mogen maken, maar wel al behoorlijk leerzaam. The world is a book, those who do not travel read only one page.


Het waren heftige en intense momentjes op Schiphol die zeker flinke indruk op me hebben gemaakt. Het omdraaien weg van je lieve vriendin en van je ouders, wetende dat je ze een periode lang niet zult zien, is er zeker een die altijd bij me zal blijven. Gelukkig had ik Chantal bij me die ook in hetzelfde schuitje zat, dus we hebben de vlucht wel overleefd.

Al gauw kwamen we Sjoerd en Kim tegen tijdens de overstap in London die heel toevallig ook naar Yonsei University in Seoul gingen. Binnen no-time was de groep dus al verdubbeld. De vlucht naar Seoul verliep verder heel rustig en voor dat ik er erg in had stonden we al op Koreaanse bodem. Eenmaal door de immigratie kwamen we nog drie Nederlanders tegen die Kim kende en samen zijn we in een volgepropte Jumbo taxi naar Yonsei gereden.

Even inchecken en uitpakken op mijn kamer waar na een kwartiertje Will binnenliep, de gozer waarmee ik mijn kamer de komende 4 maanden mee mag gaan delen. Het lijkt erop dat ik het wel getroffen heb, prima down-to-earth kerel uit ik geloof Los Angeles, but don’t shoot me if I am wrong.

Vanavond eerst even wat gegeten met de hele groep die we inmiddels bij elkaar gesprokkeld hebben en daarna nog even een paar biertjes gedaan dichtbij de universiteit met Sjoerd en zijn Belgische huisgenoot Bert, wat meer dan prima was!

Time has come to go to bed, want morgen staat de orientation day op het programma. Ik ga proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn avonturen de komende weken!

Jullie horen zo spoedig mogelijk weer van mij,

Tom

  • 25 Augustus 2014 - 18:48

    Suus:

    Klinkt spannend allemaal tom!heel veel plezier !!!groetjes suus

  • 25 Augustus 2014 - 19:40

    Lonn:

    Goeie titel :)
    We denken aan je!

    Kus

  • 25 Augustus 2014 - 19:48

    Thijs:

    Hey Tommy, globetrotter die je bent! Fantastisch dat ik je zo een beetje kan volgen. Werkt cool zeg!
    Geweldig dat je je bepaald niet eenzaam hoeft te voelen. De eerste ervaringen zijn dus helemaal okee.(het bier ook? Qua smaak dan?). Hopelijk ontpopt die Will zich zoals je hem nu inschat. Je eerste gevoel daarbij is belangrijk dus dat gaat wel loslopen denk ik.
    Nu dat inschrijven nog ff naar tevredenheid regelen en je gaat een prachtige tijd tegemoet. Ireen had het ook even behoorlijk moeilijk bij het afscheid, zo app-te ze, maar ook dat komt goed!

    Ik ga nu wat biljarten, over trivialiteit gesproken......maar ook wel leuk hoor!
    Hou me op de hoogte, al is het maar wekelijks of 2-wekelijks met een paar korte zinnen, maar maak er geen issue van. Gewoon als het uitkomt.

    Ga genieten!

    Groeten, Thijs
    (beetje trots ben ik wel....)

  • 25 Augustus 2014 - 20:35

    Barbara:

    Hee tom
    wat leuk dat we jou zo kunnen volgen! Eerste gedeelte was ff spannend maar volgens mij heb jij je draai zo gevonden daar. Geniet vooral van deze tijd en vooral bewust gen ieten. Dit pakken ze je nooit meer af! Enjoy!!! En oh ja....ook nog een beetje studeren ...beloofd?? Gr en knufs barbara( mama fossil)xxx

  • 25 Augustus 2014 - 21:57

    Rob & Ireen:

    Mooi stukje ( je wordt nog eens een echte schrijver) en al zo snel Thx xxx

  • 25 Augustus 2014 - 23:58

    Elsje:

    Lieve tommie! Als ik dit stukje lees, kan ik niet wachten op de volgende:) en je hebt als t goed is nog wat biergeld in je andere boekje zitten, spend it well! Have fun maatje! Xx

  • 26 Augustus 2014 - 08:09

    Truus En Jac.:

    Hi Tom, we kunnen ons de intense ervaring op Schiphol voorstellen. Veel succes op deze leerzame reis. We blijven je volgen. Groetjes en kus.

  • 26 Augustus 2014 - 09:11

    Patries:

    Waat leuk Tom zo'n versjlaag! Ich sjrief geweun plat heur, anges kinse det sjtrakkes neet meer haha! Doe sjriefs errug leuk dus ich hoap nog veul van dich te laeze! Geneet. ..dieke kus. X

  • 26 Augustus 2014 - 22:07

    Sanne:

    Superleuk om je ervaringen zo mee te kunnen lezen. Ik ben blij dat je goed geland bent en je avontuur zo'n goed begin kent. Want je weet, een goed begin is het halve werk! Enjoy every minute, and remember, I have faith in all you do. X

  • 28 Augustus 2014 - 21:32

    Je Trotse Tante Anita :

    Hallo lieve schat wat een mooi verslag dat is toch wel geweldig dat dat zo alemaal kan tegenwooordig
    Kan me goedvoorstellen hoe het gegaan is op schiphol maar goed dat ik er niet bij was .maar goed blij om
    Te horen dat het toch allemaal goed gegaan is .ook dat je toch meteen contact had .dat is dan toch wel fijn
    Tom ik ben heel trots op je geniet er van en gauw weer tot horens ik zie al naar je volgende verslag uit
    Een hele dikke knuffel anita

  • 29 Augustus 2014 - 20:08

    Jaan :

    He tom ik ben nu bij tante anita en zij heeft mij jou berichten laten lezen het is prachtig dat het zo kan.

    Zoals ik lees gaat alles goed met jou ik had ook niet anders verwacht jij bent krachtig genoeg om zelf uit te zoeken.

    Het gaat jou bezonder goed tot de volgende keer.

    Gr.jaan.




  • 29 Augustus 2014 - 22:34

    Illeke:

    Ha Tom,
    Have a good time in Seoul. Leuk je verslag te lezen en je te kunnen volgen.
    Succes.
    Groetjes
    Illeke

  • 05 September 2014 - 20:01

    Joep:

    Ikzithier lekker te eten bij anita enzij vertelde mij va n je koreaansse avonturen. Ik hoor het wel je gaat als een trein. Houen zo, er komt een dag dat je hier met weemoed aan terugdenkt.
    Er gaat niets boven een buitenlands avontuur als je jong bent
    Knul, ik weet je nu te vinden en zal je .blog blijven volge
    Tot schrijfs, tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Exchange Seoul

Minor aan Yonsei University in Zuid-Korea

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Visité!!!

31 Oktober 2014

MIDTERMS

05 Oktober 2014

BLOG

22 September 2014

FC Seoul

13 September 2014

Jeju Islands
Tom

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 7292

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Exchange Seoul

Landen bezocht: