Jeju Islands - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu Jeju Islands - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu

Jeju Islands

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 September 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Dames en Heren: Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, of misschien wel goedenacht.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een stukje op papier heb kunnen zetten, dit komt voornamelijk door de drukke week die ik achter de rug heb. In mijn laatste blog heb ik jullie laten weten dat we met de groep tijdens Chujeok naar de Jeju Eilanden zouden gaan. Inmiddels ben ik al weer een paar dagen veilig terug in Seoul.

Op vrijdag 5 september begon ons avontuur naar Jeju. Gelukkig mochten we met de bus reizen, want daar ben ik z’n ongelofelijke fan van. Je kunt zo lekker slapen in een bus, waardoor je lekker uitgerust aan de trip kunt beginnen. U mag bij het lezen van deze regels het nodige sarcasme toepassen en dan heeft u de strekking vast te pakken. Na een fenomenale busrit van ongeveer 13 uur kwamen we aan in een havenplaatsje waar we een boot moesten nemen om naar Jeju te komen. Gelukkig duurde deze trip op deze fenomale boot uit de jaren tachtig ook ‘slechts’ 5 uur. Maargoed, je bent jong, je wilt wat, dus even doorbijten, het was verder allemaal geen probleem!

Het was inmiddels zaterdag en dit was de enige dag dat er een vastgelegd programma was; loveland.. Korea is over het algemeen vrij preuts als het gaat over seks, maar ergens zit er in elke Koreaan in grote behoefte om dit, indien mogelijk te tonen. Getuige deze tentoonstelling. Er stonden alleen maar fictieve beelden van mensen die toch wel vrij interessante standjes aan namen terwijl zij het mooie spel van de liefde bedreven. Laat ik het zo zeggen, ik heb veel inspiratie op kunnen doen die twee uur dat we daar waren. Daar laat ik het verder bij haha. S’avonds was er een barbeque om elkaar allemaal wat beter te leren kennen. De mensen die mee gingen op de trip waren voor 95% allemaal Amerikanen die Engels doceerde ergens in Korea. Het schijnt best populair te zijn in de VS om les te gaan geven in Zuid-Korea voor een bepaalde periode, het betaalt goed, en je kunt ook nog wat van de wereld zien. Nu moet ik toegeven dat de meerderheid van de Amerikanen niet echt mijn kopje thee zijn. Vooral de dames zijn veelal uitermate luidruchtig, het tsunami alarm is er niets bij, en uitermate geobsedeerd door drugs en seks. Waarbij ik veel vraagtekens heb bij de verhalen die ze allemaal verkondigen en de daadwerkelijke daden.. Na de bbq was het beetje vrij programma, je kon vuurwerk kopen en dit afsteken op het strand wat wel tof was, maar ik was vooral best wel gesloopt door de reis dus ik ben relatief vroeg mijn nest in gedoken om fit te zijn voor de rest van de trip.

Op zondag hadden we er voor gekozen om ons aan te sluiten bij een tour die naar watervallen en stranden ging. We waren trouwens met vijf, maar we zijn in een kamer met 8 personen geplaatst. Een Canadees, Amerikaanse, en Zuid-Afrikaanse. Hiermee hadden we het echt getroffen, want het klikte perfect vanaf minuut een en we hebben eigenlijk ook de hele reis samen op getrokken. Vanavond (13-09) meeten we elkaar ergens in Seoul om even een drankje te doen met z’n allen! De watervallen waren echt prachtig, de stranden waren top. Ik kan er een hele mooie beschrijving van gaan geven, maar ik denk de foto’s die ik aan dit verslag toevoeg voor zichzelf spreken! S ‘avonds zijn we Jeju city in geweest om het nachtleven te verkennen daar, wat resulteerde in een prima avond met misschien wel iets te weinig slaap voor de dag erna. We hadden besloten om zelf de hoogste berg van Zuid-Korea te gaan beklimmen (Hallasan).

Dit is dus ook daadwerkelijk gebeurd, en dit is toch wel een tocht die ik nooit meer van mijn leven zal vergeten. Alles behalve fit gingen we de berg tegemoet om ongeveer half negen s’ochtends. Het was in totaal 10 kilometer klimmen, waarbij er eigenlijk geen enkel moment sprake is geweest van een normaal pad. ‘We love rocks’! Overal lagen stenen/rotsen/keien schots en scheef en dit was het pad wat je moest volgen. Het was dus eigenlijk onmogelijk om een fatsoenlijk tempo op te pakken, omdat het allemaal zo ongelijk was. Mede door de fabuleuze voorbereiding werd de tocht toch wel behoorlijk pittig. De tocht is sowieso al eentje die vrij pittig is, maar we hadden het ons extra moeilijk gemaakt. Het levert wel een mythisch verhaal op haha. Ik heb al een paar bergen mogen beklimmen, maar deze gaat toch wel op nummertje een qua moeilijkheidsgraad. Maartoch, eenmaal de top bereikt te hebben was het wel helemaal geweldig, wat een uitzicht, wat een rust! Op deze momenten krijg je vanzelfsprekend toch wel veel respect voor het gebied om je heen, maar ook dankbaarheid voor de ervaringen die je mag mee maken. Het afdalen was ook nog een kunst op zich met al die geweldige stenen, maar goed, het is allemaal goed gekomen op het eind; het was een fenomale tocht! U kunt zich vast voorstellen dat de spieren gedurende week behoorlijk stijf zijn geweest haha. S’avonds vroeg het bed in na z’n zware tocht? Nee hoor, Caroline en James wilden ons graag meenemen naar onze eerste karoake ervaring. Karoake is immens populair in Korea. Iedereen kan zijn eigen cabine huren, waarna je er vrolijk op los kunt bléren voor een uurtje of twee. Op Bruce Springsteenachtige wijze toch wel even Born To Run op een prachtige score van 96/100 binnen gesleept. Prachtige ervaring en dit ga ik zeker vaker doen!

Tijd vliegt voorbij en de 4-daagse trip had zijn einde alweer bereikt. De terugreis verliep ook niet zo heel snel, heel veel mensen uit Seoul probeerde weer terug te keren waardoor het wegennetwerk helemaal vast liep; maar goed, so be it! De trip was fantastisch en ik ben blij dat ik dit heb gedaan, had het absoluut niet willen missen.

Donderdag ben ik ook nog even naar school geweest, voordat U dadelijk gaat denken dat die Kollée helemaal niks uitvreet in Zuid-Korea.

Komende week gaat het wel echt beginnen met volle weken, huiswerk, boeken/papers lezen, presentaties geven. Het is even mooi geweest en ik vind het ergens ook wel fijn om een ritme op te gaan pakken. Ik ga vanmiddag naar de markt in Itaewon, eens kijken wat daar te beleven is! Het hele weekend is er een soort straatfestival in de buurt hier, iets wat ik ook even ga bekijken vandaag of morgen!

Voor iedereen die deze blog leest, prettig weekend en u hoort snel weer van me,

Tom

  • 15 September 2014 - 23:09

    Thijs:

    Goddomme man, mooi verhaal weer. Je bezorgt deze bijna gepensioneerde rillingen die echter puur op jaloezie gebaseerd zijn. Ben nogal bezig de laatste tijd met wat ik allemaal zou kunnen doen als ik niet meer hoef te werken. Gewoon jouw blog volgen en de ideeën komen vanzelf!
    Mooie eilanden, mooie mensen, mooie markten, mooie karaoke-bars, alles mooi...
    Wat me óók mooi lijkt: Dat Rob een karaoke-installatie regelt op je homecoming-party. Moet kunnen!
    Veel plezier nog Tommy en tot schrijfs maar weer.

    Groetjes, Thijs

  • 16 September 2014 - 12:42

    Elsje:

    hahahahahahhaa tommie!!! het hele kama sutra boek is dus voorbij gekomen!! je blog vind k in ieder geval elke keer weer leuk om te lezen... als je terug bent gaan we een keer karaoke-en;)
    x

  • 16 September 2014 - 20:57

    Anita:

    Hoi tom het is niet te geloven hoe het gaat hellemaal super .het is bijna saai om te zeggen .hoe leuk het is om het te lezen .ik zie er iedere keer naar uit ik geniet ervan hoe jij geniet .maar zo als je zelf al zegt nu aan de bak knuffel anita

  • 16 September 2014 - 21:53

    Elly:

    Ha Tommie......Ben der weer ff veuer gaon zitte! Waat weer ein leuk verhaol zek! Doe leatst os hiej echt metgeniete. Mer...noew geit t echte werk beginne...en zoa as ich hub geleaze bes se der auch waal aan toe...t leave kan neet altied ein feasje zeen....!!!! Ich kiek oet naoh dien volgendje verslaag! Heeiel veuel plezeer en toi toi toi met de studie!!!....en as se strakkes oojt geis karaoke wil ich waal metdoon ;)

  • 21 September 2014 - 08:51

    Truus En Jac.:

    Hi Tom, dat was een hele klus om je bij te houden in de verslagen die we achterelkaar gelezen hebben. Zijn er even tussenuit geweest en ook al weer een week hard werken erop zitten! Wat beleef je veel in korte tijd! Geweldig.. geniet er van!Dank voor de prachtige foto's waar we van kunnen genieten. Zo beleven we die andere cultuur in deze wereld een beetje mee. Zijn benieuwd naar je studie ervaringen!

  • 21 September 2014 - 15:10

    Illeke:

    Hi Tom,
    Super wat je al allemaal in zo'n korte tijd hebt gezien en gedaan. Leuk om te lezen. Je hebt ook al heel veel geschreven als ik dat vergelijk met de hoeveelheid verslagen die mijn dochters tijdens hun afwezigheid geschreven hebben. Goed bezig Tom.
    Veel plezier verder en vergeet niet te studeren.
    Groetjes Illeke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Exchange Seoul

Minor aan Yonsei University in Zuid-Korea

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Visité!!!

31 Oktober 2014

MIDTERMS

05 Oktober 2014

BLOG

22 September 2014

FC Seoul

13 September 2014

Jeju Islands
Tom

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 7288

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Exchange Seoul

Landen bezocht: