MIDTERMS - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu MIDTERMS - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu

MIDTERMS

Door: Tom Kolée

Blijf op de hoogte en volg Tom

31 Oktober 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Dames en Heren: Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, of misschien wel goedenacht.

Het is weer eens tijd voor een update vanuit Seoul! De afgelopen weken zijn behoorlijk druk geweest qua studie, dus even wat minder tijd voor voor andere zaken. De midterms zijn inmiddels afgelopen en ik kan wel zeggen dat het oke is gegaan. Het is niet dat het je hier super moeilijk word gemaakt. Toch is er een vak wat behoorlijk pittig was, maar daar heb ik het resultaat nog niet van terug.

Vlak voordat de midterms begonnen stonden de de Yonko-games nog op het programma. Dit was denk ik een van de meest authentieke dingen die ik tot nu toe mee heb mogen maken. Op zaterdag middag stonden er nog twee wedstrijden op het programma; rugby en voetbal. Nu waren de wedstrijden op zich niet een heel groot spektakel, maar wel alles wat in het stadion gebeurde. Iedereen was in de kleuren van zijn eigen universiteit gekleed, dus dan wel in het blauw voor Yonsei University, dan wel in het rood voor Korea University. Het stadion is dus verdeeld in twee gigantische rode en blauwe blokken. Voor elk gedeelte stond een podium waar op constant gedanst en gezongen werd. Nu was het repertoire aan liedjes niet zo heel groot, ik meen een liedje of 6 te hebben kunnen onderscheiden. Het duurde ongeveer 5 uur, dus na een tijdje kon ik mijn beste Koreaans mee zingen.... Bij ieder liedje hoorde ook een bepaalde dans, die iedereen dan tegelijk uitvoerde, dit zorgde echt voor een te gekke sfeer in het gehele stadion. Yonsei verloor de Yonko games overigens kansloos met 0-5, maar dat mocht de pret niet drukken uiteraard. S’avonds was het ‘eindfeest’ in de straten waar Korea University ligt, de naam van het gebied is me even ontschoten. Het was een soort straat feest met een het uiteinde van de hoofdstraat een podium. Dit was een soort open podium waar bands ongeveer vijf minuten kregen om hun ding te doen. Nu liggen er in dat gebied ook vrij veel bars en restaurants, en het is blijkbaar dus de traditie dat je gratis eten en drinken kunt verdienen bij deze restaurant. Ik ga het een beetje proberen te omschrijven, maar het klinkt waarschijnlijk verschrikkelijk raar als u het zo leest, ik heb ook 15 minuten met verbazing staan staren naar alles wat er gaande was toen. Het idee is dat je een polonaise vormt en door de straten gaat lopen, op zoek naar eten en drinken. Terwijl je aan het lopen bent met iedereen zing je allemaal liedjes. Er vormen zich dus tientallen polonaises door de straten, wat op zich al heel vet is. Wanneer je een restaurant ziet waar je eventueel wilt eten, storm je met je hele polonaise gewoon dat restaurant binnen en begint te dansen en te zingen. De eigenaar van dat restaurant kan dan zeggen of het goed genoeg was om wat eten te krijgen. Soms zeggen ze meteen ja, maar vaak is het ook een spelletje waarbij vaak nee wordt gezegd. Dan kan de polonaise kiezen om dan wel door te gaan naar andere restaurants, of nog harder te gaan zingen en de eigenaar proberen te overtuigen. Het was echt een groot gekkenhuis, en ik moet zeggen, ik heb die avond goed kunnen eten en drinken!

Na deze hele ervaring was het toch wel de studie de de boventoon heeft gevoerd de afgelopen 3 weken. Zondag zijn we wel Bukhansan National Park in geweest. Hier kun je de bergtoppen beklimmen die rondom Seoul liggen. Dit resulteerde in echt een fantastisch uitzicht. Ik zal wat foto’s hiervan bijvoegen. De tocht op zich was vrij makkelijk, het duurde ongeveer 5 uurtjes.

Tevens zijn pap en mam woensdag aangekomen! Ik heb de indruk dat ze het tot nu toe een hele ervaringen vinden en ze zijn ook erg onder de indruk van de stad. Vandaag zijn ze de tocht aan het doen die ik zondag heb gedaan en morgen gaan we naar de grens, eens kijken of we even kunnen buurten in Noord-Korea daar!

Voor de rest heb ik zelf nog niet heel veel op programma staan, buiten pap en mam rondleiden door Seoul dan. Over twee weken mag ik eindelijk wel naar Tokyo, iets waar ik al een hele tijd naar uitkijk!!

Dit was het weer even vanuit Seoul.

Groetjes,

Tom

  • 03 November 2014 - 23:34

    Thijs:

    Sorry voor de late reactie Tommy, maar die kutcomputer liet me ff in de steek.
    Goed bezig man....de polonaise in Seoul, hoe verzin je het? Maar het heeft je wel iets opgeleverd (eten en drinken), dat dan weer wel. Dit soort gekke dingen doen is fantastisch. Ik heb niks met carnaval, maar geloof maar dat ik voorop had gelopen!!
    Stiekem zijn Ireen en Rob er ook al (kreeg niet eens een app-je met "Doei Thijs, we gaan vertrekken").
    Los van dat het een flinke inbreuk is op je leven daar..... lijkt het me toch wel prachtig om je oudjes ginds te ontmoeten en deskundig rond te leiden. Ireen zal wel weer gejankt hebben bij de ontmoeting....zet ik een flesje wijn op!
    Doe ze de groetjes en voor jou: Keep the good things going!
    Tot gauw weer.

    Groetjes, Thijs

  • 03 November 2014 - 23:44

    Thijs:

    Mooie foto's!
    Stuur je ook nog wat met Ireen en Rob tussen die Aziaten????

  • 04 November 2014 - 03:56

    Rob& Ireen:

    Wij kunnen jullie verzekeren dat het hier super is, het is goed om te zien waar Tom verblijft. Kun je je tenminste een beeld vormen bij de verhalen ( nou ja, bij een aantal dan). Ze zijn een gezellig clubje mensen bij elkaar, kunnen het goed met elkaar vinden. Mooi om te zien.
    Het is sowieso heerlijk om ons menneke weer te zien, en Thijs....Ireen heeft geen traan gelaten, dus wie krijgt er de fles wijn??? Tom of wij?...
    Mooie tijd hebben we hier, Tom is een uitstekende reisleider......

  • 04 November 2014 - 12:32

    Thijs:

    Helemaal vergeten....geef Maxima een kusje van mij!

  • 04 November 2014 - 12:36

    Thijs:

    Ahaaaa...valt me tegen van Ireen maar ik ben een goed verliezer. ireen krijgt de wijn, Tom drinkt dat bocht toch niet, toch???

  • 08 November 2014 - 08:32

    Jac. En Truus:

    Hi Tom. Bedankt weer voor je verslagje en foto's. Wat een geweldige natuur. Fijn dat het goed gaat met je studie. Inmiddels heb je je ouders Seoul kunnen laten zien. Onze koningspaar is je zelfs nagereisd. Wat een impact heeft je verblijf in Zuid-Korea. Volgens mij hebben ze je verslagjes gelezen en de foto's gezien! Volgende week komt Lonneke je bezoeken. We wensen jullie alvast een mooie tijd samen!
    Tot volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Exchange Seoul

Minor aan Yonsei University in Zuid-Korea

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Visité!!!

31 Oktober 2014

MIDTERMS

05 Oktober 2014

BLOG

22 September 2014

FC Seoul

13 September 2014

Jeju Islands
Tom

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 7289

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Exchange Seoul

Landen bezocht: