BLOG - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu BLOG - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Kollee - WaarBenJij.nu

BLOG

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Oktober 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Dames en Heren: Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, of misschien wel goedenacht.

De tijd is weer gekomen voor een update vanuit Seoul! Helaas begint de herfst toe te slaan, dus de zomernachten worden steeds korter, en mijn jas kan langzaam ook uit de backpack worden gehaald.

Ik heb weer veel dingen mogen bekijken en meemaken de afgelopen 10 dagen. N 63 tower, Seoul Inernational Fireworks Festival, Hongdae, Octagon, en gewoon gezellige avonden in de nu toch al legendarische ‘Mike’s Cabin’. Ik voeg op een later moment even wat foto’s toe aan mijn verslag, ik heb mijn camera nu even niet bij de hand. Even blogje schrijven is wel een prima afwisseling van een hele dag in de studieruimte zitten!

Octagon, een van de grootste clubs in Seoul. Elke donderdag kun je daar gratis naar binnen, waar normaal de entree rond de 20 euro ligt. Erg tof om een keer in z’n grote club rond te lopen, goeie sfeer en ook zeker goeie muziek. Ik ben al op een aantal plekken geweest, maar deze staat hoog in het lijstje. Het was druk, maar het is zo groot dat het eigenlijk heel rustig leek. Prima avondje!

Afgelopen vrijdag zijn we met een aantal naar de N 63 Tower geweest. Nadat ons pokertoernooi was afgelast hadden we toch maar besloten om nog iets te maken van de late middag. Dit bleek een uitstekende keuze, want dit leverde echt een waanzinning uitzicht op over heel Seoul. De toren is, ik gelook, ongeveer 275 meter hoog en daarmee een van de, hoogste gebouwen van heel Seoul. Voor 10 euro per persoon kun je naar de 60ste verdieping om je daar te vergapen aan het waanzinnige uitzicht. Je kunt 360 graden kijken, en zo krijg je echt een indruk van hoe groot Seoul nu eigenlijk is; waanzinning groot!

Gister zijn we terug geweest naar hetzelfde gebied waar de N Tower in ligt, want s’avonds was daar het jaarlijke Internationale vuurwerkfestival. Er zijn vijf landen die er in totaal aan meedoen. Ze krijgen allemaal 15 minuten om een zo mooi mogelijke vuurwerkshow neer te zetten. Korea krijgt zelf 30 minuten! Dit levert dus 90 minuten lang vuurwerkspektakel op. Ik heb nog nooit zoveel en z’n mooi vuurwerk gezien. Vooral de grootte van het vuurwerk was echt ongelofelijk. De hele stad staat op zijn kop jaarlijks tijdens dit festival. Naar horen zeggen komen 8 miljoen mensen kijken naar dit spektakel, dus je kunt je wel voorstellen dat dit enige chaos veroorzaakt. Gelukkig waren wij ruimschoots optijd aanwezig dus hadden we prima plekken om de hele show te volgen aan de Han River!

En voor de rest is alles onder controle hier. De komende week staat eigenlijk maar in het teken van twee dingen; studeren voor de midterms en in het weekend zijn de Yonko-games. Dit is een jaarlijkse wedstrijd tussen Yonsei University en Korea University. De universiteiten nemen het dan tegen elkaar op in respectievelijk; rugby, voetbal, ijshockey, honkball, en basketball. Het blijkt dat Yonsei vorig jaar verloren heeft dus dat wordt flink aanmoedigen. De wedstrijden zijn op vrijdag en zaterdag dus dat belooft weer een hele happening te worden, ik ben benieuwd.

Met mij gaat verder alles wel oké. Over een kleine drie weken komen pap en mam al langs, en twee weken daarna zie ik Lonneke alweer in Tokyo! Ik merk wel dat het ‘nieuwe’ er een beetje vanaf is, waar overigs helemaal niks mis mee is. Je went toch relatief snel aan de situatie waar je in zit. Na een tijdje krijg je toch wel een vast ritme te pakken in je week, en daardoor gaat het allemaal nog sneller. Al pap en mam hier zijn is alweer 50% van de exchange voorbij, voordat ik het weet zit ik alweer aan de kersttafel haha. Een ding is wel zeker, Seoul is echt een prachtstad om in te mogen leven. Ik begin langzaam te begrijpen waarom het niet zo heel toeristisch is, maar wel super aantrekkelijk om er een tijd in te wonen. De stad opzich is een toeristische attractie, en werkelijk een genot om in rond te lopen. Het is niet zo dat het heel veel blikvangers heeft zoals andere steden in de wereld, maar de sfeer die hier hangt is wel uniek, waardoor de stad heel speciaal aanvoelt. Je hebt totaal niet de indruk dat je door een van de grootste steden ter wereld rond loopt, het is druk, maar niet vervelend. En er gebeurt werkelijk helemaal niks qua criminaliteit of agressiviteit. Als er wat gebeurt dan komt dit meestal door een of andere dronken Amerikaan. De stad is gewoon echt heel aangenaam en relaxed!
Ik zal de foto’s zo snel mogelijk proberen up te loaden, zodat jullie ook wat te kijken hebben bij deze blog!

Groetjes aan iedereen & tot snel,

Tom

  • 05 Oktober 2014 - 18:57

    Elsje:

    tommie!! wat cool allemaal:) en ook dat vuurwerk... dat had k ook wel willen bijwonen... hoe zit t met de taal?? kun je al n woordje koreaans?? tot snelll xx

  • 06 Oktober 2014 - 11:06

    Thijs:

    Hey Tommy,

    Je -toeristische- verhalen kunnen zo in the Lonely Planet. Bijna alsof ik zelf op de toren stond... Ik ga zo meteen eens googlen, misschien dat er wel een camera op dat gebouw staat. Begrijp ik je enthousiasme misschien nog beter.
    Jammer dat het pokeren niet doorging en dat tennis niet gespeeld wordt tussen de universiteiten. je hebt je racket toch wel bij je???
    Op het feest van Miet (ze werd 70) merkte ik dat je ouwelui het mooi vinden om te komen. Niets ten nadele van Ireen, maar Rob staat te springen als een jonge hond. Ze zijn helemaal klaar voor het avontuur!
    Blijf lekker van beide kanten snoepen (student/toerist) en tot je volgende blog!

    Groeten, Thijs

  • 06 Oktober 2014 - 12:45

    Truus En Jac.:

    Tom, bedankt weer voor de spectaculaire foto's, het vuurwerkfilmpje en je toelichtende blog. Wat een stad geweldig. Fijn dat je je ritme te pakken hebt in de studie. Tussen de regels door is te lezen dat die je niet al te zwaar valt. Heel goed, kun je des te meer genieten van alle mooie ervaringen in Azië. Succes met je midterms.
    Tot volgende keer. Liefs, Jac. en Truus

  • 06 Oktober 2014 - 16:42

    Anira:

    Hallo tom ik heb jou verslag weer met veel plezier gelezen .Het schijnt niet op te houden met jou enthoustasme over het land .maar wel terug komen .niet dat je er blijft hangen ??? Je schreef over het mooien vuurwerk nou dat was dit jaar met de kermis ook heel mooi ,maar natuurlijk niet te vergelijken ??Tom het doet mij goed dat je zo geniet van alles ,het had ook anders uit kunnen pakken .Gisteren zijn we samen naar heijen geweest was weer gezellig .en natuurlijk hebben we het dan over jou .ze zijn heel trots op je .,ze kijken dan ook erg uit dat ze naar je toe kunnen .lieve schat ga zo door .tot de volgende keer knuffel anita

  • 12 Oktober 2014 - 20:12

    Illeke:

    Ha Tom,
    Weer genoten van je verslag. Wat zullen pap en mam al aan het aftellen zijn om naar je toe te komen.
    Zij zullen hun ogen uitkijken denk ik. Wat leuk dat Lonneke je ook nog komt opzoeken.
    Nou Tom veel plezier verder en ik blijf je zeker volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Exchange Seoul

Minor aan Yonsei University in Zuid-Korea

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Visité!!!

31 Oktober 2014

MIDTERMS

05 Oktober 2014

BLOG

22 September 2014

FC Seoul

13 September 2014

Jeju Islands
Tom

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 7311

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Exchange Seoul

Landen bezocht: